Informació General

Què necessito per poder tramitar electrònicament?

Per realizar tràmits com a persona física haureu de disposar d’idCAT Mòbil o d’un certificatdigital com l’IdCAT. Si sou empresa necessitareu un certificat digital d’una autoritat certificadora qualificada FNMT Camerfirma

Què és la Seu Electrònica?

Es defineix com l'adreça electrònica disponible per als
ciutadans a través de xarxes de telecomunicacions mitjançant la qual les administracions
públiques difonen informació i presten serveis.

Les seus electròniques han de fer servir, per identificar-se i garantir la comunicació segura
amb elles i a través d'elles, sistemes de signatura electrònica basats en certificats de
dispositiu segur o mitjà equivalent.

Altrament, la seu electrònica ha d'estar dotada de les eines de signatura electrònica que
permetin garantir la identificació dels subjectes que hi accedeixen, per fer tràmits electrònics o per obtenir informació sobre els procediments en què siguin interessats, així com per
garantir la integritat, la confidencialitat i la seguretat dels tràmits.

Per tant, la seu electrònica es configura com un espai virtual segur en el qual el ciutadà por
exercir el seu dret a la comunicació amb l'administració pública per mitjans electrònics i
realitzar tràmits administratius. És a dir, la seu electrònica és una oficina virtual de
l'administració titular que possibilita l'accés a la informació i la realització de tràmits sense
limitacions horàries i sense desplaçament i d'una manera segura.

Què és una notificació electrònica i com hi accedeixo?

Consisteix en una comunicació formal, personal i, com el mateix nom indica, per mitjanselectrònics, que es fa a una persona del contingut d’un acte administratiu que afecta elsseus drets i interessos.

Mitjançant el següent enllaç podreu accedir a les vostres notificacions electròniques,necessitareu disposar d’idCAT Mòbil o d’un certificat digital com l’IdCAT . Si sou empresanecessitareu un certificat digital d’una autoritat certificadora qualificada (FNMT , Camerfirma)

Com accedir a la teva carpeta ciutadana?

Accedint a la teva carpeta ciutadana podràs consultar:

Tots els teus tràmits i actuacions realitzats amb qualsevol administració
Consultar les teves dades personals i saber l’ús que en fan les administracions publiques aquí

Hi podràs accedir, tant amb idCAT Mòbil com amb certificat digital